פייר פאולין – מייסד אקרופוליס החדשה בישראל

פייר נולד בפריז בשנת 1956 למשפחה יהודית חילונית. עם סיום לימודיו התיכוניים החל ללמוד גנטיקה באוניברסיטה של פריז מתוך שאיפה להיות חוקר גנטיקה, אך מהר מאד גילה שהלימודים אינם מעשירים ומעניינים כפי שחשב. הוא עזב את הלימודים והחל לטייל בעולם, בעיקר במדינות אירופה.
עם חזרתו לצרפת הוא התקבל שוב לאוניברסיטה, הפעם ללימודי עבודה סוציאלית, אותם סיים בהצלחה. לאחר מספר שנים בהן עסק בעבודה סוציאלית משך אותו ליבו לתחום הצילום והוא החל לעבוד כצלם רחוב ביום ובמקביל כנהג מונית בלילה.

מגיל צעיר התעניין פייר בנושאים אזוטריים, ובעקבות כך הגיע בגיל 22 לסניף "אקרופוליס החדשה" בפריז שם פגש את פרננדו שוורץ, מי שעתיד להיות המורה שלו מאז ועד היום.

במשך 8 שנים הוא למד ולימד פילוסופיה בסגנון קלאסי והתנדב להיות אחראי על תחום יחסי הציבור באקרופוליס צרפת. בשנת 1986 גמלה בו ההחלטה לעלות לארץ ולפתוח כאן סניף ראשון של אקרופוליס החדשה בישראל.

הסניף הראשון הוקם בתל אביב ומאז נוספו עוד 8 סניפים בכל רחבי הארץ. פייר המשיך לנהל את אקרופוליס בישראל עד לאפריל 2016, אז החליף אותו תלמידו רונן חלבי. כיום הוא ממשיך ללמד וגם מעביר הרצאות בנושאים שונים כגון "לגלות את הבודהיזם הטיבטי", "מצרים – אתמול והיום", "פילוסופיה בסגנון קלאסי" ועוד.

כמקצוע, הקים פייר עסק לבניית אתרים באינטרנט ובשנים האחרונות חזר לאהבתו הראשונה – צילום. הוא מצלם באופן פעיל ומעביר קורסים וסדנאות מגוונים בתחום הצילום, שם הוא משלב בין אהבתו לפילוסופיה ובין אהבתו לאמנות ומצליח לחבר בין השתיים.

תערוכות צילומיו מוצגות תדירות בישראל וברחבי העולם, בפורטוגל, ספרד, אוסטריה, צרפת, אירלנד, אקוודור, קנדה ועוד..

ספרים שכתב:
שאלות מהחיים – מבט מעמיק על המציאות
חכמה מבעד לעדשה – מדריך לצילום מעשי ככלי להתפתחות אישית
האמן, הלוחם והחולם – גשר אל הבלתי נראה