גליון אביב 2021

גליון אביב 2021

הזדמנות לשינוי

דרור יוספאן

הקורונה העמידה את האנושות בפני משבר גלובלי כואב, אך התבוננות פילוסופית יכולה לגלות שהנגיף חושף בפנינו אויב שורשי ועמוק הרבה יותר, ושהחיסון האמיתי נמצא בהישג ידינו.

עידן צ׳רני

אחת ל-12 שנים נחגג בהודו פסטיבל קומבה-מלה, "פסטיבל הכד", הכינוס הרוחני הגדול ביותר בעולם שבו אנשים מבקשים לעצור לרגע את זרם החיים הרגיל של העשייה החיצונית ולהתחבר פנימה.

רונן חלבי

אנו יודעים שיש לכל אחד מאיתנו סיפור משלו, סיפור אחד ומיוחד שאין שני לו. אבל אם מביטים על האדם שמעבר למסכות הזמניות שלו, שם אנו מוצאים שהזהות של האדם, היא משותפת ומחברת יותר מאשר היא מפרידה. 

צחי גליק

כולנו זוכרים רגעים של חסד, בהם נגענו לרגע ביכולת הבריאה והיצירה. כיצד נוכל להכיר את הכוחות הללו, להתמסר להם, לבטא אותם בחיינו ולהפוך אותם למציאות?

עפרה בהרב

כולנו מתחילים את החיים האלה עם קלפים מסוימים – תכונות, נסיבות, שאיפות, מגבלות… מה אנחנו עושים איתם? ואיך הם קשורים לנעליים הגדולות שמדי פעם אנחנו צריכים להיכנס אליהן?

רינה בן עמי

מפגש עם פרופ' בן-עמי שילוני, חתן פרס ישראל לחקר תרבות המזרח הרחוק, מלמד שלמרות השוני החיצוני בין העם היפני לעם היהודי, המשותף ביניהם גדול הרבה יותר. גשר להבנה בין בני אדם יכול להיות גם גשר להבנה בין תרבויות, ואת הגשר הזה יש לבנות קודם כל בתוכנו.

עפרה

דבר העורכת

בעת האחרונה כולנו צמאים לשינוי. בשעת כתיבת שורות אלה מתקיימות הבחירות ומסביב, אחרי תקופה ארוכה, עולה מכל עבר הציפייה בקרב האנשים שמשהו ישתנה, יתייצב, יתכנס לאיזה כיוון ברור וידוע. 

בחיים, לא פעם, אנו מחכים לתנאים שיאפשרו שינוי אמיתי ומשמעותי. אנחנו מחכים לתפקיד חלומותינו או לאדם המתאים, מחכים לרגע שיבוא או למשאבים המיוחלים, מחכים לפנסיה כדי לחוות את החיים…

אך מה אם כל אלה לא מגיעים? מה אז יכול לעזור לנו לעורר את השינוי הזה בתוכנו ומחוצה לנו, בחיים ה״אמיתיים״?

העיתון הקרוב שלפניכם עוסק בהזדמנויות. ביכולת של כולנו להביט סביב ופנימה, ולמצוא את הכוחות הפנימיים שמאפשרים לנו לעשות שינוי, גם אם מזערי. שינוי שהוא כולו בחירה וצורך לא לוותר על מה שחשוב.

אאחל לכולנו אביב של הזדמנויות. הזדמנויות לשוב ולהיפגש, לצאת החוצה וליצור מחדש את מקצב החיים, זה שהיינו רגילים לו, וזה שאולי נכון לחדד ולדייק אותו מחדש, עם תובנות אחרות/חדשות על עצמנו ועל הכוחות הטמונים בנו.

אביב טוב וממלא,
עפרה בהרב