דליה שטיינברג גוזמן נולדה בבואנוס איירס בארגנטינה בשנת 1943. בשנת 1974 עברה לספרד וקיבלה אזרחות ספרדית בשנת 1975.

לימודים ותארים

גברת גוזמן למדה מוסיקה מגיל צעיר, ובגיל 17 סיימה את לימודיה בקונסרבטוריון הלאומי למוסיקה בבואנוס איירס כמורה לפסנתר וקומפוזיציה.

במשך מספר שנים המשיכה לשכלל את נגינתה תחת הדרכתה של הפסנתרנית הארגנטינאית פלורה נודלמן (Flora Nudelman) ומאוחר יותר תחת המוסיקאי הרוסי הוברט ברנדנבורג (Hubert Brandenburg).

כמו כן היא בעלת תואר בפילוסופיה מאוניברסיטת בואנוס איירס.

התעניינותה בתרבות ובחינוך כדרך של התפתחות אישית הובילה אותה להמשיך את לימודיה בדיסיפלינות נוספות. היא סיימה קורסי מומחה בתחומי הארכיאולוגיה, היסטוריה, היסטוריה של המוסיקה, רפואה ביו-אנרגטית וסוגי תרפיות טבעיות אחרות.

קריירה מוסיקלית
בגיל 10 היא הופיעה בפעם הראשונה בקונצרט ציבורי ומכאן ואילך נבחרה להופיע באירועי פסנתר אשר אורגנו על ידי ארגונים תרבותיים רבים ומגוונים לרבות משרד התרבות והחינוך של ארגנטינה.

היא ניגנה במספר עצום של קונצרטים וכן בתוכניות ברדיו ובטלוויזיה במדינות דרום אמריקה השונות וזכתה לביקורות יוצאות דופן.

היא השתתפה בשנת ה 30 לזכרו של מוריס ראבל (Maurice Ravel) יחד עם אמנים אחרים ועיתונאים, בערב מחווה למוסיקאי אשר אורגן על ידי ארגון ההנדסה הארגנטיני ונערך ב 7/7/67.

ב- 1988 בכדי לקדם את לימודי המוסיקה ברמה בינלאומית, היא הקימה את מכון טריסטן לאמנויות שם לימדה פסנתר. מכון טריסטן פועל כיום בספרד, ברזיל, צרפת, אוסטריה וכן בישראל ושם דגש על פעילויות לימודיות.

מאז ואילך היא מעבירה קורסים של הערכה למוסיקה בספרד לרבות קורסים המוקדשים לעבודתם של באך, מוצארט, ווגנר, שופן ושומן.

ב- 1975 בכדי לקדם את הערכים החדשים במוסיקה, היא ייסדה תחרות פסנתר בינלאומית אשר כעת נושאת את שמה ובה היא מהווה שופטת, בכדי לקדם קריירות מוסיקליות של אמנים צעירים. תחרות הפסנתר על שם דליה שטיינברג גוזמן נערכת כל שנה במדריד ומושכת פסנתרנים צעירים מכל העולם.